miércoles, 25 de marzo de 2009

Español

El semestre pasado, tenía un blog escrito en castellano. Ahora no escribo nunca en español y me siento rara… La verdad es que, esta lengua y su cultura forman parte de mi alma. Un día sin español no me vale. Tengo que oir sus erres, su ceta, formar los sonidos con mi propia boca. Es bonitísimo. Con tal de la cultura, me hace falta escuchar un poco de flamenco, ver fotos, pasar tiempo con unos amigos hispanoparlantes. Me quedan seis meses de estar en los estados unidos...¿Después? Mi vida empieza de nuevo en mi querida España.

2 comentarios:

Lauren Madison dijo...

The past semester, you always wrote in Spanish. Now it's rare that you do and you miss it very much because it is apart of your soul. You love the culture, flamenco, the pictures and speaking with Spanish friends.You only have six months left in the states and then your life will begin.

?

I bet none of that was right, ha ha. But I tried! I love you and your Spanish heart very much!

Sarah dijo...

Very good Lauren! It says:
"Last semester, I had a blog written in Spanish. Now, I never write in spanish and I feel weird… The truth is, this language and its culture form a part of my soul. A day with out spanish doesn't work for me. I have to hear its "erres", its "ceta, form the sounds with my mouth. It's so beautiful. As far as the culture goes, I have to listen to a little flamenco, look at pictures,spend time with Spanish speaking friends. I have six months left in the U.S...After that? My life begins again in my dear España.